F. Arango, E. Aziz, S. K. Esche, and C. Chassapis, «A review of applications of computer games in education and training, Frontiers in Edu. Conf.. Pp. T4A.1-4A.6, 2008.

M. J. Mayo, « Video Games: A Route to Large-Scale STEM Education?, vol.323, pp.79-82, 2009.

B. Riera, F. Emprin, D. Annebicque, M. Colas, and B. Vigario, « HOME I/O: a virtual house for control and STEM education from middle schools to Universities, 11th IFAC Symposium on Advances in Control Education ACE 2016, pp.1-3, 2016.

B. Riera, B. Vigario, J. Chemla, L. Correia, and F. Gellot, « 10 ans de Maquettes Virtuelles pour l'enseignement des automatismes : de WINSIM en 1998 à ITS PLC PE en, p.1004, 2008.
DOI : 10.1051/j3ea:2008045

URL : https://www.j3ea.org/articles/j3ea/pdf/2009/01/j3ea08045.pdf

F. Emprin and B. Riera, «Process of creating educational uses by teachers from a 3D simulation of a house home automation to teach technology, Proceedings of the 3rd international constructionism conference, pp.247-257, 2014.

A. Tricot, F. Plégat-soutjis, J. Camps, A. Amiel, and G. Lutz, « Utilité, utilisabilité, acceptabilité : interpréter les relations entre trois dimensions de l'évaluation des EIAH. », Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.391-402, 2003.

L. Bainbridge, « Ironies of automation, Automatica, vol.19, pp.775-779
DOI : 10.1016/s1474-6670(17)62897-0