Specialization in entry-level products : a strategy for industrial development in Africa - Université de Reims Champagne-Ardenne
Article Dans Une Revue Management international = International management = Gestión internacional Année : 2019

Specialization in entry-level products : a strategy for industrial development in Africa

Résumé

This article analyzes the potential of industrial development in Africa. Starting with the observation that the domestic demand in Africa is mainly oriented towards entry-level products, we explore the advantages of an industrialization strategy aimed at manufacturing these products. After identifying the determinants of specialization in entry-level products, we find that these product lines can play a fundamental role in the industrialization of Africa. It should also be noted that studies on entry-level products in Africa are quite rare; this study therefore opens up avenues for future research.
Cet article analyse le potentiel de développement industriel en Afrique. Partant du constat que la demande intérieure africaine étant principalement orientée vers les produits d’entrée de gamme, nous explorons les avantages d’une stratégie d’industrialisation visant la fabrication de ces produits. Après identification des déterminants de la spécialisation dans les produits d’entrée de gamme, nous trouvons que ces gammes de produits peuvent jouer un rôle fondamental dans l’industrialisation de l’Afrique. Il convient de noter également que les études sur les produits d'entrée de gamme en Afrique sont assez rares; cette étude ouvre donc des pistes pour la recherche future.

Dates et versions

hal-02161652 , version 1 (20-06-2019)

Identifiants

Citer

Diadié Diaw, Lessoua Albert, Louis César Ndione. Specialization in entry-level products : a strategy for industrial development in Africa. Management international = International management = Gestión internacional, 2019, ⟨10.7202/1072640ar⟩. ⟨hal-02161652⟩
79 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

More